. יש חברות שפונות למשרדי פרסום שמקבלים את התקציב ובונים את הקמפיין מתחילתו ועד סופו,כמובן שלדרך זו יש יתרונות וחסרונות .משרד פרסום מעסיק צוות פרסומאים מקצועי ובעל ניסיון עשיר,הם בונים את הקמפיין בצורה אפקטיבית,דרך נוספת היא לפנות ליועצי פרסום או לאולפנים שמתמחים בפרסום ברדיו.אולפני הקול החדש עוסקים כבר שנים בהפקות לתקשורת ,היכרות עם תחנות רדיו ובניית תקציב נכון.
תהליך בניית הקמפיין:
בחירת תחנה: תחנת הרדיו לא תיקבע לפי הטעם המוזיקלי של מנכ"ל החברה אלה לפי המיקום וקהל היעד.הרייטינג קובע לא פחות ויש תחנות שהפרסום בהם יהיה יקר אבל לא תמיד מצדיק זאת.
תקציב הפרסום: קביעת התקציב הכללי לתקופה ראשונה של הפרסום ברדיו,חשוב לזכור שפרסום ברדיו לא מתאים לכל עסק.
תקופת הפרסום: פרסום ברדיו מתחיל להיות אפקטיבי לאחר תקופה ממושכת של שבועיים לפחות ,לא יהיה כדי לפרסם לתקופה של שבוע,הסיכוי שפרסום לתקופה קצרה יהיה יעל ואפקטיבי הוא קטן.
הפקת הג'ינגל: התהליך מתבצע בשלבים,אולפן ההקלטות הוא בית הפקות והוא בונה את התשדיר מתחילתו ומטפל בכל שלבי ההקפה עד שליחת התשדיר לתחנה המשדרת. ,קופירטר האולפן כותב את הטקסט בהתאם להנחיות ולרצונות הנהלת החברה, לאחר מכן מתחילים את תהליך ההפקה וההקלטה, חשוב לזכור שעלות הפקת הג'ינגל היא מינורית יחסית לתקציב הקמפיין ,ואיכות הג'ינגל תקבע את הצלחת הקמפיין.
לכותב המאמר לחץ: אולפן הקלטות